Thursday 28 July 2011

ramadhan datang lagi..

ramadhan hampir tiba..
countdown yang x sampai lagi seminggu,
sebulan x amek lunch, no breakfast, n dinner..
just sahur and berbuka..

pertukaran jam diri, jadual bertukar,
tapi adakah diri kita bersedia dari segi mental dan fizikal..
bagi yang dah amalkan puasa sunat masa 2 bulan sebelum ni,
pasti tiada masalah..
macamne plak ngan orang yang x pose sunat macam aku?
larat ke?
insyaALLAH...

ape2 pun time bulan ramadhan,
perancangan mesti ada,
x kisah la nanti if x ikut semuanya..
asalkan buat hampir semua yang dirancang..
easy...

ni perancangan aku:
* tadarus -da ada partner, so pasti seronok..harapnya dapat banyak manfaat..
* buka puasa kat masjid - kalau ada buat la, not so sure sebab tgh cuti..tapi rasenya ade kot, jimat duit berbuka, jimat duet minyak nk balik umah..
* terawikh..- alang2 da buka kat masjid, mesti la amek kesempatan solat terawikh kan,..
* g gym - baru berjinak2 nk g gym, time bulan puasa g jap pun xpe..asalkan leh buang kalori..
* siapkan keja..- menda wajib utk aku yang x grad2 lagi...harap dapat siapkan cepat2..

2 je perancangan yang aku buat..
simple, tapi aku harap aku dapat praktikkan..masa bulan puasa dan selepas2 ini..

sungguh, aku mahu berubah menjadi lebih baik...

No comments:

Post a Comment